Lucruri frumoase făcute în casă

Hainele, bijuteriile şi accesoriile lucrate de mână au devenit din ce în ce mai populare. Articolele de tip handmade sunt la modă de doar câţiva ani, iar cel mai bine se vând în perioada septembrie - aprilie, mai ales în preajma Sărbătorilor de iarnă şi de Paşte.
„Am două opţiuni atunci când vreau să cumpăr o haină sau un obiect de mobilier. Pot merge fie la magazin, fie la un croitor sau la un tâmplar să-i rog să-mi creeze ce vreau eu. Deşi este mult mai costisitoare, prefer a doua variantă, pentru că obiectele vor fi exact cum le doresc eu, dar şi de calitate şi, mai ales, unice", spune Aura Ispas, o tânără din Bucureşti, în vârstă de 28 de ani, de profesie contabil. [...]

Artizanii spun că anii trecuţi se căutau produsele lucrate manual, iar acum de interes sunt detaliile de finisare. „Există o evoluţie clară în tehnica şi priceperea artizanilor, reflectată în calitatea şi în creativitatea produselor", spune reprezentanta breslo.ro. Femeile, majoritatea cu vârsta între 18 şi 40 de ani, sunt cele mai mari consumatoare de produse handmade.[...]


Produsele confecţionate manual aduc acea aură specială, care îţi conferă un sentiment de unicitate, întrucât înseamnă o străduinţă şi o implicare diferite de cele necesare în fabricarea produselor de serie. Un produs manual este de multe ori un produs de lux în lumea în care trăim", spune psihologul Lena Rusti. Prin urmare, aceste produse se pot constitui ca reacţie împotriva produselor create în fabrică, în care, de cele mai multe ori, calitatea este sacrificată, iar produsul, depersonalizat.[...]
În opinia sa, preferinţa pentru produsele handmade poate fi explicată şi prin nevoia firească a oamenilor de se simţi şi de a fi percepuţi ca speciali, unici. „Produsele handmade răspund la această nevoie, în mare măsură datorită caracterului inedit şi unic pe care lucrul manual îl conferă", susţine Bogdana Bursuc.[...]
Psihologii spun că persoana care cumpără des din magazinele handmade are înclinaţii spre a dezvolta relaţii personalizate cu lucrurile şi cu oamenii. În general, poate da atenţie detaliilor şi vrea ca acest lucru să aibă un impact asupra celorlalţi, dar şi asupra propriei persoane.
Cumpărătorii de produse realizate manual le consideră superioare, pentru că au o componentă umană mai proeminentă decât produsele de serie. De asemenea, pot fi consideraţi şi „de modă veche", aceste lucruri dându-le un sentiment de confort şi de siguranţă. Totodată, clienţii au o viziune „ecologistă" asupra vieţii, concretizată în atenţia pe care o dau unor produse.[...]
În opinia sa, Homo Faber - omul care îşi crea singur uneltele - se manifestă în continuare, prin intermediul acestui fenomen. „Din epoca paleoliticului (perioadă timpurie a epocii pietrei, n.r.) de când am făcut unelte, ni se trage ideea că ceea ce este realizat manual este mai bun decât ce e făcut pe scară industrială. Până la urmă, tot la creaţie şi la intervenţia produsului manual ajungem. Până să ai robotul, îl creezi cu mâna", explică Majuru.


Citeste articolul intreg
Share this :

Niciun comentariu: