Ziua 68 - 70 ~ Despre perle de nisip in 5 zile! (Partea I)

Ziua 68-70 ~ Propiect 365+1 ~ Despre perle de nisip in 5 zile (partea I)
12, 13, 14 august 2011

Weekendul trecut am lucrat la o comanda, manopera la un set din perle minuscule insa superbe! Finute!! deosebite!! delicate!!


De cum le-am vazut am ramas fascinata! Sunt cumparate chiar din Beijing si au fost descrise ca fiind "cle mai frumoase perle ce se gaseau acolo!"

Sunt sigura ca nu a exagerat!

Am insirat, frumos, perla cu perla! Am facut nod intre fiecare. Da, dupa fiecare 3- 4 mm am facut un nod! Perlele au doar 2/3(4) mm. Precum margeluteke de nisip. Dar cu gaura mai fina, mai ingusta.
A fost migalos. N-am insirat cu ac. Doar de ata m-am folosit. Am lucrat intre 6 si 8 ore pe zi de vineri pana duminca... doar la colier! 12 randuri superbe!!
Convingeti-va singuri!


Si pentru ca mi-a facut enorm de multa placere sa lucrez cu aceste perlute, am zis sa caut cate ceva despre ele!

*primele bijuterii cu perle de nisip au aparut la inceputul Perioadei Romantice  - direct legata de domnia Reginei Victoria in Anglia- (la inceputul secolului al XIX-lea pana la moartea sotului acesteia, Printul Albert, in 1861)
 * perlele de nisip reprezentau sinteza simbolismului romantic si au fost cel mai la moda intre anii 1840 si 1860
* bijuteriile din perle de nisip se vindeau in seturi complete intr-o cutie, fiind compuse din: un colier, doua bratari, doua perechi de cercei, o brosa mica si un ornament de tip corsaj.
* manopera era realizata de obicei de fete, nemtoaice sau de origine germana.
* pentru un lucru de calitate, era necesara o munca de maxim 8 ore pe zi, continuu, intrucat era nevoie de lumina zilei cat mai buna.
* firul utilizat pentru lucrul cu perlele era parul de cal, de cea mai buna calitate, deoarece aceste perle au de obicei gaura mult prea mica pentru a utiliza matasea.
* cele mai de calitate perle erau cele cunoscute drept Perlele de Nisip Chinezesti
* perlele indiene din regiunea Madras au gaura mai larga si pot fi insirate folosind un fir de matase.
* bijuteriile cu perle de nisip erau considerate un simbol al puritatii si adesea erau daruite fetelor cu ocazia aniversarii a 18 ani sau cu ocazia casatoriei.




Ma opresc aici, la casatorie, intrucat si acest set (urmeaza bratara sa v-o prezint) va fi daruit unei mirese, pentru a-l purta in ziua nuntii!






Share this :

2 comentarii:

Zsu spunea...

Să te faci bine de tot cât mai curând, îţi urez. Cât despre colier, este superbă, elegantă, mireasa poate fi foarte mândră cu aşa un colier, set de bijuterii

Andra Marasteanu spunea...

Multumesc mult! Ma simt mai bine acum, doar un pic obosita de la recuperarea timpului pierdut :D
Sper sa fie mandra cu asa frumusete!